Saturday, December 22, 2007

Posting Several Articles Today

I posted few articles today, which probably makes people think I have too much spare time even though I am a part-time graduate student and full-time employee. I only want to do something that makes me happy. I am stressed out actually because I have been working on several projects and I have been reading research references and I have to turn in reports and take exams in few weeks. I need to do something that helps me to release the stress.

今天張貼數篇文章,讓人覺得我這個研究生好像很閒。其實,我只是想做些讓自己快樂的事情,讓自己快樂。因為手邊有很多工作專案,有文獻要唸,有期末報告和考試要寫,其實壓力真的很大的喵~我正在思考報告和考試寫作的方向,做組織藍圖,希望開始動筆寫時,不會雜亂無章。

I wrote those articles and I will translate them into English or rewrite them in English when I have more free time .

暫時先把今天遊歷的經驗記載下來,等接下來有時間,再翻譯成英文吧!

I found that my school provides online English article editing service. I think I can take the advantage of the system and send what I write for this blog to them so I can improve my English. It's probably a good learning-process. And it also makes me happy becaue I like to learn English. :)

我發現學校提供英文作文線上修改的服務,我想,我可以藉這個機會,練習英文寫作,然後寄給學校英文作文中心,這也是一種學習啊!

1 comment:

瓶子碎碎念 said...

同學…寫得真多,我完全沒空好好看啊>_<
總之,如果想走得長久,還是要好好保養你的膝蓋。正所謂留得膝蓋在,不怕沒山爬,不要一下子就想要爬完所有山哪~~雖然說我等著你以後帶我走,但那還是好多年以後的事啊。你可要留著膝蓋等我啊~~